Köszöntő

Üdvözöllek munkásságom blogoldalán!

Első lépések - a kezdet

A blogbejegyzéseimmel az a célom, hogy megpróbáljak konyhanyelven írni, beszélni a minőségirányítás fontosságáról, és kézzel foghatóvá tenni bizonyos lépéseket, megvalósításukhoz hozzásegíteni azokat az érdeklődőket, kollégákat, akiket foglalkoztat a minőségi szolgáltatás nyújtása, a fejlődés ilyen jellegű megközelítése.

Amikor a minőségirányítási rendszerről hallunk, gyakran asszociálhatunk egy nagy adag papírhalmazra, hiszen nagyon sok esetben ez él a köztudatban, pedig korántsem erről van szó. Való igaz, vannak olyan szervezetek, cégek, ahol lényegesen nagyobb hangsúlyt fektetnek a „lepapírozásra” (mondván: le van tudva), mintsem a gyakorlati megvalósításokba, viszont ennek a hozzáállásnak nagyon sok negatív mellékhatása van, elsők között az, hogy nem hozza meg a várva várt eredményt... a minőségi fejlődést. Ahhoz, hogy egy ilyen rendszer működtetését ne teherként éljük meg, hanem egy olyan lehetőségként, amely elengedhetetlen a fejlődésünkhöz, nagyon fontos az elköteleződés a minőségi fejlődés irányába, egy olyan cél kitűzése, ami folyamatosan motivál bennünket a jobb, a megfelelőbb elérésére, kiemelt hangsúlyt fektetve mint a vevői, mind a munkavállalói igények kielégítésére. Mindkét fél elégedettsége nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a szervezet ráléphessen a fejlődés útjára, kihozza a lehetőségekből a legjobbat.